Jooga

Šivananda jooga on klassikaline hatha jooga, mis on oma nime saanud selle rajaja Svaami Šivananda järgi. Svaami Šivananda oli hariduselt arst, kes pärast 10 aastat töötamist adus, et klassikaline lääne meditsiin ei suuda inimesi lõplikult aidata. Ravimid küll toovad leevendust, kuid inimesed pöördusid oma hädadega üha uuesti ja uuesti tagasi. Svaami Šivananda aga tundis, et tema soovib inimeste aitamiseks teha rohkemat, et inimesed võiksid olla terved ja õnnelikud ning elada rahuolu pakkuvat elu. Jätnud oma arstipraksise keskendus ta joogale ja meditatsioonile.

Mõne aja möödudes hakkas ta pidama loenguid ja õpetas inimestele, kuidas püsida tugeva ja tervena joogaharjutuste, pranayama ja krijade abil, asutas mitmeid organisatsioone eesmärgiga levitada joogat ja vaimseid teadmisi ning kirjutas enam kui 200 raamatut.

Šivananda jooga on püsinud autentsena ja seda õpetatakse traditsiooniliselt samamoodi nagu selle ellukutsumise algusaastatel. Jooga filosoofia tugineb 5 tugisambale, milleks on:

HARJUTUSED

12 põhiaasanat, mis mõjutavad meie keha ja meelt kõige rohkem, sooritatuna kindlas järjekorras. Valitud joogapoosid aitavad luua tugeva ja terve keha, suurendades painduvust ja parandades vereringlust. Täpsemalt saad aasanate ja tunni ülesehituse kohta  lugeda siin.

HINGAMINE

Sügav, teadlik hingamine vähendab stressi ja paljusid haigusi. Joogide traditsioonis seostatakse hingamist praana ehk eluenergiaga. Saavutades kontrolli oma hingamise üle, suurendame praana hulka oma kehas, mis sõna otseses mõttes laeb meie keha ja meelt.

LÕDVESTUMINE

Aitab kehal taastuda, vähendab ärrituvust ja väsimust. Lõdvestumine aasanate vahel laseb harjutustel kõige efektiivsemalt mõjuda.

DIEET

Süües lihtsat, tervislikku ja ennekõike taimset toitu, mida meie kehal on lihtne seedida, annab see positiivse tulemuse nii kehale kui meelele, samuti ka keskkonnale ja teistele elusolenditele tervikuna.

POSITIIVNE MÕTLEMINE JA MEDITATSIOON

See on tegelik võti, mis tagab südamerahu ning aitab vabaneda negatiivsusest meie elus.

 

Jooga on igaühele – olenemata vanusest, tervislikust olukorrast või religioonist. Jooga on vanim eluteadus, mis õpetab hoidma stressi kontrolli all, mitte ainult füüsilisel, vaid ka mentaalsel ja vaimsel tasandil. Inimese keha on võrreldav autoga. Selleks, et auto laitmatult töötaks, olenemata, mis autoga on tegemist, on vaja järgmiste süsteemide toimimist – korras õlitussüsteem, jahutussüsteem, elektrisüsteem, piisavas koguses kütust ja mõistlik juht rooli taga.

Joogas aasanad õlitavad meie keha, hoiavad lihased ja liigesed sujuvas toimimises, toniseerivad meie siseelundeid ja suurendavad vereringlust keha kurnamata. Keha jahutatakse läbi täieliku lõdvestumise, samal ajal kui pranajaama suurendab meie elujõudu (praanat), mis on meie elektrisüsteem. Kütust saame me läbi toidu, vee ja õhu, mida hingame. Ja positiivne mõtlemine ning meditatsioon rahustavad meie meele, mis on meie keha juht.

Joogastiiili kohta leiad lisalugemist veel:

www.sivanandajooga.ee
www.sivananda.eu

Kristi_Kass_107